hemmapappa

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Billy - 5 maj 2010 11:14

Imorgon ställer jag på hojen. Blir väl antagligen inte så mycket åka i och för sig. Ska köra ut den till Björkvik för att meka lite. Eller mycket. Ska byta kedjan, fram och bakdrev. Har aldrig gjort det förut, och är inte så jävla kunnig men viljan finns där. Så förhoppningsvis räcker det.


Ska i allafall bli jävligt roligt att komma ut och åka lite hoj. Hoppas bara kedjan inte lossnar på vägen TILL Björkvik. Den är slappare än... Ja väldigt slapp. Skulle helst av allt vilja slippa åka med en slapp kedja. Hade jag sluppit åka slappt hade jag kunnat slappa lite istället. Men det slipper jag dessvärre inte.

Av Billy - 5 maj 2010 09:05

Var hos Polisen i måndags och tog foto och beställde pass till Viggo (som visst är en familjemedlem).


Fick precis sms om att det hade kommit. Bara att åka ner och hämta. Damn, snabba bud. Tänk om de kunde lösa brott i lika rask takt, det hade varit grejer. Sköna prioriteringar.


 


I huvudet på polisüberchefen:


1, Pass. Det måste gå snabbt som fan. Det är jävligt viktigt att det tar mindre än en vecka. Här lägger vi kraft.

2. Fartsyndare. Ja jävlar. Dem jävlarna ska få. Att åka 6km/h för fort är ju livsfarligt. Blåslampa och skärbrännare är lämplig straffsats.

3. Jaga bort alkisar från parker och bakgator.

4. I mån av tid. Mord, rån, utpressning, misshandel, våldtäkt mm. Här lägger vi inte ner någon direkt möda. Skulle vi springa på ett mord, så kan vi ju förstås ingripa. Om vi inte är mitt uppe i att jaga någon fartsyndare, eller ska iväg och leverera ett pass förstås.


Av Billy - 5 maj 2010 08:58

Skrev precis ett inlägg. Klickade på skicka. Märkte då att jag blivit utloggad, och jag får nu skriva om allt. Men det orkar jag fan inte... Så du vet...

Presentation

En blogg om min pappaledighet.

Välkommen!

Omröstning

Vilket lag vinner fotbolls VM?
 Tyskland
 Brasilien
 Holland
 Spanien
 Italien
 Sydafrika
 Argentina
 England
 Portugal
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards