hemmapappa

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Billy - 12 maj 2010 17:46

Ska snart iväg och spela innebandy. Det har jag inte gjort på ganska precis ett år. Och ganska exakt lika lång tid har det gått, så när som på ett par undantag, sen jag sportade ordentligt senast.


Jag kommer ha en sån galen träningsverk imorgon. Jag vet det. Det får jag alltid. - Men jag kan ju ta det lite lugnt? Nej Billy, du KAN inte ta det lite lugnt när det väl är dags. Jag kan inte. Omöjligt. Jag blir tagen av boll-jävulen när jag har en klubba i handen, ett par inomhuspjucks på fossingarna och ett par motståndare med dito.


Det ska bli kul tror jag i alla fall. Kul dels att lira, och kul att träffa lite kompisar. Klurar fortfarande på om jag ska ta hojen in. Sjukt åksugen, men det är jävligt o-nice att åka när det är mörkt. Dels för att det blir jävligt kallt när solen gått ner, och dels för att det är rätt äckligt då det finns en triljard med rådjur och hjort och vildsvin och annat längs vår väg. Inte skönt att krocka med något sådant på hojen. *wiiiiiiiyyyuuuuuuu* Så skulle flygturen låta, fram tills jag stannar mot en trädstam *BAM* Stopp.


Så där, då har jag skrämt upp mig själv så det lutar åt att jag tar bilen in till stan ikväll.

Av Billy - 12 maj 2010 15:09

Har du tänkt på att jag kanske blir ekonomiskt oberoende från och med idag? *dagdrömmer*


Fatta va roligt att gå till banken:


- Hej, jag vill ta ut lite pengar.

- Jaha ok, hur mycket då har du tänkt dig?

- Tja, en halvpall blir bra.


 

Av Billy - 12 maj 2010 14:41

Har precis gått lös på buskage och äppelträd med sekatör och tändare.


Sekatören för att eliminera döda grenar, och tändaren för att elda upp dött gräs. Nu brinner en fin liten löv+grenhög ute på tomten. Skönt, då slipper man ha högen kvar nånstans.   

Av Billy - 12 maj 2010 12:20

Sotaren var här. Han såg ut som man tror att en sotare ska göra. Viggo blev faschinerad (stavning?) och Leija blev aggro.


Jag hade nog överarbetat lite innan. Täckt golvet i köket runt spisen, och hela vägen till farstun. En sotare är säkert skitig. Jag hade även täckt väggen runt spisen och hela spisen i övrigt med tidningspapper.


Det skitiga som blev, var ett par skitiga fotavtryck runt spisen... Men å andra sidan. Hade jag inte täckt in så mycket hade han säkert fumlat gärnet med några av sina konstiga verktyg. För det hade han. Väldigt konstiga verktyg. Och en gigantisk dammsugare.


Skulle även få besök av ett par mc-knuttar idag, men den ena hojen gick visst sönder. Kylaren tokläckte vatten. Det brukar inte vara så bra, så det blev inställt.


Får gå ut och kolla om jag får igång gräsklipparen istället. Om det är nån soppa i den förstås. Det visar sig.

Presentation

En blogg om min pappaledighet.

Välkommen!

Omröstning

Vilket lag vinner fotbolls VM?
 Tyskland
 Brasilien
 Holland
 Spanien
 Italien
 Sydafrika
 Argentina
 England
 Portugal
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards