hemmapappa

Alla inlägg den 6 april 2010

Av Billy - 6 april 2010 11:38

Det fanns ju flera likheter i Viggos smeknamn "Korven", än vad jag först kunde komma på...


- Korven så som i SÖLkorven.


Dels för att han är rätt så jäkla duktig på att "söla ner" det mesta han kommer i kontakt med =) Och dels för att han inte är den snabbaste i utvecklingen av barn. En riktig liten sölkorv alltså.


Om jag själv var en korv, skulle jag nog vara en ölkorv.

Av Billy - 6 april 2010 11:11

Tycker det är lustigt med smeknamn. Inte just namnen, utan mer hur de uppkommer. Viggo har ju en drös. Vissa kommer och går, och andra klamrar sig kvar.


Ett av de mest frekventa för tillfället är "Korven". Undrar varför. Han ser ju inte direkt ut som en korv. Kanske om han hade prickar i hela ansiktet, då skulle han kanske se ut som en prickig korv, men nu har han ju inte det. Hans kroppsform är inte som en korv, han låter inte som en korv, hur nu de låter, och han beter sig inte som en korv, hur nu de beter sig. Vet inte riktigt själv vad likheten är.


Men smeknamnet känns ändå klockrent på något sätt. Antagligen för jag tycker det är en smula humoristiskt. Roligt att säga liksom. Typ, - Heeeej korven, där sitter du o korvar... Ja lite så.


Eller förresten, den likheten som faktiskt finns är nog att han för det allra mesta är en riktigt glad liten korv. Precis som den här:


Av Billy - 6 april 2010 10:15

Tog med mig nya katalogen från Clas Ohlson hem från stan igår.


Känner mig som ett barn 5 veckor innan julafton, frenetiskt bläddrandes i leksakskatalogen, och drömmer mig bort i allt jag skulle vilja ha


Nästan så jag hämtar en penna och skriver dit ett litet "B" brevid varje pryl jag vill köpa. När katalogen sen är totalt fullklottrad med B:n lämnar jag över den till Stina, som en önskelista, så hon kan få skriva dit sin initial på alla grejer hon vill ha.


Måste bara få tag i Biltemas katalog också, så kan jag göra sak där.

Av Billy - 6 april 2010 09:15

Här kommer ett bra exempel på hur man inte ska göra, om man inte kan köra motorcykel på ett exemplariskt sätt.


Det roliga med det här klippet är att föraren har garanterat sett till att varenda person, i en radie av 100m tittar på honom genom att åka och varva som en brunstig bäver. Och sen.... ja, titta själv  



Snopet, kan man nog sammanfatta det hela.

Presentation

En blogg om min pappaledighet.

Välkommen!

Omröstning

Vilket lag vinner fotbolls VM?
 Tyskland
 Brasilien
 Holland
 Spanien
 Italien
 Sydafrika
 Argentina
 England
 Portugal
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards