hemmapappa

Alla inlägg den 24 april 2010

Av Billy - 24 april 2010 23:05

Såg precis klart sista delen av Sti(e?)g Larssons, Millenium. För jävla bra filmer. Antar att dom allra flesta redan hade sett alla tre, men inte jag. Nej, men den som väntar på något gott, väntar förhoppningsvis inte för jäves. (skriver man så? Ser ju skitfult ut i skrift? Jä jä, anyhow...)


Mamma + sambo var ju som jag skrev tidigare, förbi casa på en kaffe och mumsiga delicatobollar. I love delicato. Jag levde mer eller mindre på delicatobollar en tid. Min dåvarnade lägenhetskompis också. Vi länsade Ica Kvantum dagligen på delicatos. Och ändå har jag inte förätit mig på dom. Och apropå ica skulle man kunna aplicera deras gamla grönsaks-slogan väldigt bra även när det gäller delicatos. - Fem om dan, gör kroppen gla´. 


En bra dag idag. Nu vet jag även vad Mazurka är. En polsk dans. Se illustration nedan. Precis så. Verkar helfestligt:


 

Take it away mazurkapeople!


Fick i och för sig även reda på att det är en gladporrfilm med namnet Mazurka. Se där ja. Undrar om det har någon polsk anknytning i filmen? Det kanske är kvinnliga mazurkadansare som tema? Vad vet jag. (obs. smileyn har inget med texten att göra, den var bara för jävla ful)

Av Billy - 24 april 2010 19:28

Fråga mig inte varför jag kom att tänka på det, men måste kolla om någon vet.


- Vad fan är en mazurka? Alla känner till ordet, men hur många känner till vad det egentligen är?


Eller är jag den enda som inte vet vad det är?


Förresten så har jag inte längre knappen caps lock på datorn. Den slet Viggo loss. Så dä så!


Typ ganska exakt så här ser det ut:


 


Förresten, jag kommer nog låna ut bloggen lite då och då till lite olika gästbloggare. Ehh ja. Jag återkommer i ärendet, men hörrni ta nu reda på vad fan en mazurka är EGENTLIGEN!!!


Av Billy - 24 april 2010 11:19


Fick sovmorgon idag. Skönt. Tack Viggo och tack Stina. Gick ner och åt en lång och härlig hotellfrukost. Receptet är egentligen ganska enkelt: Ha ingen tidspress, en full kaffekanna och typ rostade mackor. Spöa sedan gästen i valfritt xbox-spel. Den här gången blev det NHL. Enkelt.


Pirre, gårdagens främmande intog gästsängen igår. Premiärgästen. Lyllo honom. En för jävla skön säng det där. Önskar jag vore gäst i mitt eget hus nån gång. Det var tydligen inte tillräckligt högt i tak ovanför sängen... Men en bula eller två har väl ingen jävel dött av?


Nu ska vi åka in till stan och dumpa av det inte längre så främmande främmandet. Tvätta bilen och åka förbi nån butik. Sen hem och invänta nästa inte så främmande främmande som ska komma över på en fika. Nämligen min mor + sambo. He bli no bhrah he der.


Ingen förresten som vill lägga en sista röst på någon toplogga innan jag bestämmer mig för någon?

Presentation

En blogg om min pappaledighet.

Välkommen!

Omröstning

Vilket lag vinner fotbolls VM?
 Tyskland
 Brasilien
 Holland
 Spanien
 Italien
 Sydafrika
 Argentina
 England
 Portugal
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards