hemmapappa

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Billy - 17 april 2010 23:16

Är som sagt hemma från Stockholmstrippen nu. Eller ja, sen ett par timmar tillbaks. Det var riktigt nice att komma iväg och upp till hufvudstaden över en natt. Soft kväll, soft dag = Soft trip som fan.


Har fördrivit kvällen dels med att kolla på den hittills enormt bra Milleniumfilmen. Halva i alla fall. Verkar väldigt lovande. Och dels fördrivit kvällen med att kolla i ett gäng av vårt ännu större gäng huskataloger. Fick ett ryck för några dagar sedan och beställde hem ett gäng. Stackars brevbärare. Har varit fullt i brevlådan i flera dagar med feta kataloger. Och ännu fler är på G.


En vacker dag är det tänkt att vi ska bygga vårt drömhus. Vet inte om det blir om 1 år eller om 6 år. Men så småningom. Det jag lärt mig hittills av husbygge, är att även om jag vet på nåt sätt, hur mitt blivande hus ska se ut, så är jag hundra gånger mer förvirrad nu än innan alla kataloger började drösa in. Finns så många snygga och smarta detaljer som jag aldrig tidigare reflekterat över, och det finns så många saker som jag INTE vill ha. Det är lättare att konstatera vad man inte vill ha, än vad man faktiskt verkligen verkligen VILL ha. Konstigt.


Jäah jäah, nu blir det en smula slösurfande, och sen nanna.

Av Billy - 17 april 2010 16:14

Är i huvudstaden hos Stinas syster Britta sen igårkväll. Nicenice. En soft kväll med god mat Och en jävulusiskt varm natt. Vi är ju vana med att bo i Sveriges kallaste hus, så allt över 20 grader anses som varmt. Är det över 25, klassas det som tokvarmt =) Det roliga är att vi allihopa tyckte det samma, men ingen orkade öppna fönstret på hela natten. Märkligt.


Dagen spenderade vi på stadens torg och gator. En soft dag. Hittade en snygg jacka jag slog till på. En lila. Crazy.


Sen drar vi väl oss hemåt, och vi får se om jag lyckas övertala Stina och Viggo om att göra ett pitstop på biltema. Det känns lite som en högoddsare, "like one in a million". So you tellin me there´s a chanse" =) Från vilken film kommer det citatet? =)


Presentation

En blogg om min pappaledighet.

Välkommen!

Omröstning

Vilket lag vinner fotbolls VM?
 Tyskland
 Brasilien
 Holland
 Spanien
 Italien
 Sydafrika
 Argentina
 England
 Portugal
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards