hemmapappa

Alla inlägg under april 2010

Av Billy - 14 april 2010 20:19

Jag gjorde testet "Har du tummen mitt i handen?".


Så här gick det:

Du är en mästare! Var har du lärt dig så mycket om snickeri? Kan det vara så att du slaviskt följer Äntligen Hemma? Fortsätt med det i så fall och snickra lugnt.


 


Puh tur att jag fick godkänt, jag som har massa bygg-projekt i sommar.


Gör testet du också!

Av Billy - 14 april 2010 19:57

Mums fili babba


Åt pannkakor till kvällsmat, med jordubbssylt, frysta (men upptinade) hallon och grädde. Så jävla gott, går ju typ inte att sluta äta. Lite samma som att äta smörgåsrån med smör och helst även ost på. Går ju att äta HUR många som helst.


Är sugen på att slänga mig ner i soffan nu och se en riktigt jävla bra film. Men ja, oddsen för det när man bara har kanalerna 1, 2, 4, 6 och svt24 är högre än, ja inte fan vet jag, men jävligt höga odds är det i alla fall. Kanske har någon gammal dvd-film som duger? Eller iofs, så har jag massa filmer på datorn, men orka kolla på datorn. Jäh jäah, dagens i-landsproblem.


Nu är kaffet klart, igen. Fan va kaffe jag dricker. Men va gott däah ÄAH!

Av Billy - 14 april 2010 12:51


...gå ut i solen och sola en gnutta då. Fan så nice!

Av Billy - 14 april 2010 10:11

HAHA, vilken skön hund   


Av Billy - 14 april 2010 09:46

Nu när skinnstället är införskaffat (ja, nu ska jag sluta tjata om det) så har det blivit dags att börja sälja av lite saker istället. Fotade runt lite igår, på saker som bara står och samlar damm. Man kanske borde köra en garageloppis i sommar kom jag på nu förresten? Smälla upp en skylt utanför huset? "Kom och köp, annars jävlar"


Ja eller något i den stilen. Men tills dess, tänkte jag smälla ut lite annonser på blocket. Mest IKEA-prylar man inte får så mycket för, men en hundring här och en hundring där... Många bäckar små, så att SÄGA. Såg att man kunde skicka in annonser hit till bloggplatsen också, så det lär jag väl göra typ idag eller imorgon.


Och apropå blocket, så såg jag en annons om billig marksten igår. 14kv marksten. 500kr, "billigare vid snabb affär" tänkte åka och köpa igår, tills jag kom på: hur fan ska jag få hem 14 jävla kvadrat toktung marksten? Får ju åka sjuttioelva vändor med ett hyrt släp för att få hem skiten. Palla.   Så det blev inget med det...


I helgen om Stina hinner bli frisk, vilket jag tror (läs. hoppas) så ska vi åka upp till fläskhult (läs. stockholm) och hänga med Stinas syster Britta. Det ska bli nice. Inget direkt planerat vad jag vet (läs. stina har inte berättat det fullspäckade schemat för mig än)


Hörs sen! Nu blir det en kopp kaffe


 

Av Billy - 13 april 2010 20:33

Slog till på ett skinnställ idag.


Här är det. Mycket nöjd. Kommer bli coolt som fan till min svarta hoj, svarta hjälm, svarta handskar.... och ja, svarta kängor!   


   

Av Billy - 13 april 2010 16:10

Dag 1.
Billy: Stina, är det så smart att låta Viggo suga på din telefon?
Stina. Ähh, det gör inget
Billy: Jo den kommer gå sönder

Dag 2.
Billy: Stina, din telefon kommer gå sönder om du låter viggo suga på den.
Stina. Nej det kommer den inte
Billy: suck, nej ok,

Dag 3.
Billy: Stina, alltså allvarligt, Viggo kommer pajja din telefon. låt inte honom ha den.
Stina. Nej då. Sluta tjata.
Billy: argh.

Dag 4.
Stina: Du Billy, min telefon är paj.
Billy: Men suprice liksom......... 

Av Billy - 13 april 2010 08:31

Eller nej, det gjorde jag ju såklart inte. Sprang på den här bilden, det verkar ju svårt att springa på en bild på internet liksom. Men jag hittade den här om inte annat.


Bilden är tagen med kamera från en motorcykel.


Finns massa fler toksjyssta bilder, från samma snubbe här.


I övrigt är Viggo fortfarande förkyld, men inte hälften så gnällig som sina föräldrar. Vi är ganska bra på att gnälla. Stina är det nog mest synd om måste jag nog ändå säga.


Tror det snart är dags att plocka fram listan. Listan med projekt att göra i trädgården i vår och sommar. Nu när typ all snö äntligen är borta. Har för mig att den listan är ganska rejäl, så det är nog smart att försöka komma igång så snabbt som möjligt. En hel del "byggen", stora som små, och lite målningsarbeten och ja, allt jävla möjligt faktiskt. Men jag är laddad. Ska bli kul som fan att få sätta igång. *dansar lite --> *

Presentation

En blogg om min pappaledighet.

Välkommen!

Omröstning

Vilket lag vinner fotbolls VM?
 Tyskland
 Brasilien
 Holland
 Spanien
 Italien
 Sydafrika
 Argentina
 England
 Portugal
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards